Reus Empresa
15/05/2026

El Ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 15 de juny, la creació del Consell Municipal de Comerç, Restauració, Serveis i Turisme de Reus, un nou òrgan estable de participació ciutadana i de trobada regular entre els representants de la corporació municipal i les entitats, col·lectius i agents econòmics i socials de la ciutat.
L’objectiu del consell és fomentar el diàleg, recollir opinions, debatre i formular propostes sobre la política municipal vinculada als àmbits del comerç, la restauració, els serveis i el turisme.
La creació d’aquest organisme s’emmarca en el compliment del Pla d’Actuació Municipal 2023-2027, que estableix com una de les línies d’acció el foment de noves fórmules de col·laboració publicoprivada amb els agents econòmics de la ciutat i del territori.
El consell, que s’articularà a través de diferents grups de treball, haurà de fomentar la participació activa dels agents del sector en la definició de les polítiques municipals, establir espais de diàleg i consens sobre les línies estratègiques del comerç local i impulsar iniciatives que afavoreixin la competitivitat, la innovació i la sostenibilitat del comerç, la restauració, els serveis i el turisme de la ciutat.
També tindrà la funció de fer seguiment i avaluació de les accions municipals relacionades amb aquests sectors i proposar millores.
Des del consistori remarquen que, en un àmbit tan important com el comerç dins la vida econòmica i social de Reus, la creació del consell ha de contribuir a promoure el desenvolupament econòmic local, fomentar la col·laboració entre empreses i treballar conjuntament per millorar l’entorn comercial i turístic de la ciutat.
La regidora de Projecció de Ciutat, Noemí Llauradó, ha afirmat que “aquest consell neix per reforçar encara més la col·laboració amb les entitats comercials, fomentar el diàleg i donar continuïtat a un treball que ja es fa dia a dia i en contacte amb els agents d’un sector, el del comerç, que ha contribuït de manera decisiva a fer de Reus un referent”.
Llauradó ha afegit que “amb el consell, la relació amb el sector es vehicularà també a través d’un espai formal, transparent i compartit, per garantir la participació dels agents implicats i que ens ha de permetre, donant veu a totes les sensibilitats, assolir grans consensos en les polítiques comercials de ciutat”.
El Ple també ha aprovat el reglament que regularà les funcions, l’organització i el funcionament intern del consell. El document estableix que actuarà en els àmbits relacionats amb la ciutat de Reus i el seu entorn econòmic.
Entre els objectius del nou organisme hi ha promoure els interessos dels establiments comercials, de restauració i serveis; fomentar el treball en xarxa; organitzar campanyes promocionals de ciutat; proporcionar serveis de suport als establiments; impulsar la innovació i les noves tecnologies; i desenvolupar projectes conjunts amb altres actors locals.
El consell també actuarà com a fòrum on el govern municipal facilitarà informació sobre la seva acció en matèria de comerç, restauració i serveis, així com del desenvolupament del Pla municipal.
Pel que fa a les seves funcions, el nou organisme haurà d’assessorar l’Ajuntament en matèria de comerç, restauració, serveis i turisme; participar en l’elaboració i seguiment de plans estratègics; proposar accions de dinamització econòmica; canalitzar demandes del sector i avaluar l’impacte de les polítiques públiques sobre el teixit econòmic local.
El Consell estarà integrat per una presidència, una vicepresidència, representants dels grups polítics municipals i membres de diferents entitats i organismes econòmics de la ciutat, entre elles la Unió de Botiguers de Reus, El Tomb de Reus, el Centre Comercial La Fira, el Passeig Comercial El Pallol, l’Associació d’Empreses d’Hostaleria de la Província de Tarragona, la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme, les associacions de venedors dels mercats municipals i la Cambra de Comerç de Reus.